15.7.12

Vergelijken


Vroeger moest ik niet zo veel hebben van peren. Gaf mij maar appels. Neutraler van smaak, sappiger, makkelijker te consumeren. Maar men verandert. Tegenwoordig moet ik bekennen juist die smaak van een goede conference peer erg op prijs te stellen: een unieke, volle smaak die niet snel gaat vervelen.

En soms heb ik gewoon toch weer ontzettend veel zin in een appel. En waarom zou ik dan nog de moeite nemen om zo'n ding te wassen en er omstandig mijn tanden in te zetten, als ze de smaak ook in pakvorm verkopen? Schaamteloos koop ik tegenwoordig pakken appelsap en laaf me met enige regelmaat aan dit schuldige plezier dat zonder weerstand mijn keel in glijdt.

(Deze gedachtekronkel werd in gang gezet door een voorgelegd vals statement: te moeten kiezen tussen Braveheart of David Lynch.)

No comments: